Leuke dag in Ronda

24 april 2023 - Ronda, Spanje

We bezochten het Museo municipal , een heel interessant museum over de rijke geschiedenis van de streek. Er was hier onder andere een Romeinse en een moorse beschaving. Het museum zelf is gevestigd in het paleis vanModragon, gebouwd  tijdens de Moorse overheersing.
In de Iglesia Espiritu Santo S xv beklommen we de toren. Toen we net onder de klok stonden begon die te luiden. Amaai ,wat waren we geschrokken .
We wandelden vandaar naar de mirador La Hoya del Tajo.
Een wandeling via de weg waarop ook enkele auto’s reden. Het was vrij stijl zeker in de hitte maar wel de moeite waard. Het gewone wandelpad was afgesloten door werkzaamheden.
Op de terugtocht zochten we een plaatsje in een café en dronken we een smoothie.
Nadien kuierden we naar de arabische baden.
Wat was het daar fris doordat de gebouwen gedeeltelijk onder de grond lagen.
Een verkwikkende zwembeurt hielp me er terug bovenop.
We dronken ook een glaasje cava op het dakterras ,zalig.
Het arena van Ronda is het oudste van Spanje is nu een museum en bovendien een Real Maestranza de Cabbellera de Ronda een elite school voor ruiters.
Nadien genoten we van een fantastische uitzicht over de vallei en lekker eten
Weeral een heerlijke dag.