Lake Louise

18 juli 2015 - Lake Louise, Canada

We vertrokken deze morgen vroeg om tijdig op de parking aan te komen . Voor 10 uur wordt aangeraden. We stapten eerst naar de andere kant van het meer.Daarna namen we het pad naar het theehuis van six gaciers.Het was heerlijk zonnig zodat we heel ver konden kijken . De wandeling was moderate maar ik raad het toch af bij regenweer. Je hebt een schitterend zicht op het meer. Na het theehuis is de route pittig vooral het laatste stuk is vol wegglijdende stenen naast de afgrond en supersmal. Het is boven koud en het waait er erg hard. Het uitzicht op we gletcher is het echter waard, uniek. Terugkeren is bangelijk.gelukkig heb ik mijn hike stick .Zonder was ik waarschijnlijk er niet afgeraakt. Er zijn heel wat hikers onderweg
Op dit smalle pad is dit niet evident. Terug aan het theehuis nemen we een welverdiende pauze met thee koffie en limonade.
Een moeder en dochter overtuigen ons om door te steken naar lake Agnes
het is echter een hele zware tocht vooral omdat we al zo moe zijn. Er is daar wel ook een theehuis.Het laatste stuk is extreem stijl.Ik dacht dat ik de verkeerde route had genomen.
De andere afdaling naar Lake Louise valt wel mee. Dit is een heel populaire bestemming ook bij Vlamingen we hadden een uur nodig om met de auto naar ons hotel te rijden.4 kilometer
We hebben 23,6 km gestapt met een hoogteverschil van144 verdiepingen. Ik heb overal spierpijn ook op plaatsen waar ik geen idee van had