Yoho

19 juli 2015 - Yoho, Canada

We hebben eerst ontbeten bij de bakker. Lekkere worstenbroodjes en heerlijke koffiekoeken mmm. Daarna reden we door naar Lake Mauraine.We waten er voor 10 uur maar de parking stond al vol. Gelukkig konden we nog langs de weg parkeren. We waren nog stijf van gisteren dus veel wandelen is er niet bij. Bovendien is er bernalarm waardoor je minstens met 4 moet lopen met maximum 3 meter tussenafstand. Op de terugweg zagen we dat de weg zelfs afgesloten werd tot er wat auto's terug vertrokken.

We rijden daarna door tot inYoho. eerst bestuderen we de spiral tunnel. ze hebben hier in de berg een tunnel in de vorm van een spiraal moeten graven omdat de treinen veel te snel reden en ze hierdoor crashten. De tikakkawa watervallen zijn zonder meer spectaculair. Ik werd gewoon nat van de waterdruppels . Ook het emerald meer is heel erg mooi. je kunt er ook varen, maar ik was de  enige die wou varen dus hebben we het maar niet gedaan.Omdat het vandaag goed weer was en morgen zou regenen besloten we al een stuk van de icefield parkway te bezoeken. Het Bowmeer vond ik zelfs mooier dan Lake Louise en heel wat rustiger. Bow summit toont een spectaculair uitzicht op het dal