Yellowstone: bovenste lus

11 juli 2015 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Onze cabin in Mammoth hot springs is eigenlijk een tuinhuisje, nogal krap maar je zit wel tussen de dieren. De herten vinden het gras hier duidelijk superlekker want ze liggen vlak voor het restaurant. We bezoeken eerst de terrassen, heel mooi. Daarna naar Norris, de weg is opgebroken en onze auto zit vol met modderspatten. Hier maken we een wandeling langs mudpotten, geisers en bronnen. Heel leuk. Het weer valt goed mee vandaag. De rest van de lus is niet zo interessant. Maar we komen wel bizons, herten en heel in de verte een beer tegen. Je hebt hier wel een goede verrekijker nodig en telelenzen.

Als we gaan eten in het restaurant zorgen  twee bizons voor heel wat opschudding door ook van het heerlijke gras te smullen. Een ranger verwittigt de mensen om voldoende afstand te houden. 's Avond laat die bizon ons nog eens schrikken door langs onze cabin te lopen en een struikje op te peuzelen. Best spannend. De ranger vertelt ons dat het 2 stieren zijn die verstoten zijn door de kudde en dat ze waarschijnlijk door een beer zullen worden opgepeuzeld.