Yellowstone: de geisers

10 juli 2015 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

We pakken in want ons volgend hotel ligt bij mammoth hot springs. We volgen de volledige linker lus. Eerste stopplaats is Old faithful. Een vrij betrouwbare geiser, je wacht op de bankjes tot hij uitbarst. Dit is een Superdruk gebied. Daarna gaan we echter naar de overlook hier is het al heel wat minder druk. Ik begin serieus last te krijgen van mijn beenspieren, iedere stap doet pijn. Die trappen van gisteren zijn me blijkbaar niet bekomen. Bij het verder volgen van het wandelpad kom je een tof geisertje tegen dat regelmatig spuit, uiteraard niet zo hoog, maar wel iedere keer anders. We maken ook nog de volledige wandeling langs het geiser bassin. Fascinerend. We gaan ook eventjes het park uit naar West Yellowstone waar we het beer en wolven Discovery park bezoeken. We krijgen er een demonstratie hoe we moeten reageren als we een beer tegenkomen en ook hoe we de berenspray die we ondertussen hebben aangeschaft moeten gebruiken. Je kunt ze in Yellowstone ook huren , dat is veel goedkoper als je maar 1 park bezoekt met beren, niet voor ons dus.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade