Denali

21 juli 2018 - Denali Park, Alaska, Verenigde Staten

Ons hotel ligt op een heuvel met uitzicht op het visitorcenter van Denali en de prachtige bergketens. Het was hier stralend zomerweer zonder regen dus een jas hadden we niet nodig , het is hier boven de 20 graden.We hadden vooraf een transit bus geboekt tot aan eielson visitor center.
We moesten  om 7 u 45 ten allerlaatst aan de bus depot zijn en... hebben ons overslapen. Dus geen ontbijt. Ik was nog vlug enkele cakejes en scones gaan kopen. We hadden ook voldoende water bij want je kunt in het park na enkele km niets meer kopen. De tocht was zonder meer fascinerend , we hadden ook een buschauffeur die heel veel uitleg gaf.Nochtans is dat normaal enkel voor de tourbussen. Ze stopte regelmatig bij de mooie uitzichten en voor de grizzlyberen langs de kant van de weg te fotograferen. We moesten op de bus eten en kregen ook enkele korte stops waar we mochten uitstappen.
Aan de Toklat river zat een rendier in het water. Aan het Eielson visitor center kozen we voor de Alpine trail met een stevige klim. Het laatste stuk heb ik maar niet gedaan , Gerben en Kim wel en het was een fantastisch uitzicht , eigenlijk ook al wat lager.
Ik heb eerst wat op een rots vlak naast  de trail uitgerust. En ben dan alleen rustig afgedaald. Het uitzicht was voldoende en er waren ook een heleboel hikers zodat ik geen schrik had van beren. Bovendien als er beren zijn ,sluiten ze de trail af.
We hebben ook een filmpje bekeken over de beklimming van de berg Denali. Dit is de hoogste berg van Noord Amerika en de beklimming is zeer gevaarlijk door het ijskoude weer. Daarna zijn we met een andere bus teruggekeerd.

1. Gaston & Christiane:
    25 juli 2018
    Prachtig verhaal en mooie foto's