Kenai Fjords

25 juli 2018 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

We boekten vanmorgen een boottocht bij Major Marine Tours, die zaten in de lobby van ons hotel en een half uur later zaten we in de boot. We hadden nog appelflappen en croissants mee die we in de boot opaten. We kozen voor de 7,5 uur Kenai Fjords national Park Cruise. Er zat een ranger op onze boot die continu uitleg gaf.
Het was bar slecht weer en we zagen niet zoveel van de bergen. De kustlijn heeft zere hoge bergen die alle wolken tegenhouden daarom was het in Denali beter weer dan hier.
We zagen zeehonden zeeleeuwen, walvissen, puffins en nog andere zeevogels. Toen we uit de resurrection bay uitkwamen en in volle zee van de golf van Alaska hadden we ruwe zee en een heleboel passagiers werden zeeziek. Ze werden met behulp van de crew naar buiten gebracht want daar hadden ze minder last.
In de Aialik baai zagen we de Aialik Glacier en ook de Addison Glacier. En een beetje verder de Holgate glacier. Als het beter weer was geweest hadden we waarschijnlijk veel meer gletsjers kunnen zien maar daarvoor was het te mistig. We hadden bijbetaald voor het buffet wat een echte aanrader was. Je krijgt dan eten, drinken en nog een dessert. De ranger vertelde ons ook het verschil tussen een ijsveld en een gletsjer, de gletsjer beweegt en de ijsveld niet. Ze toonde ons ook foto's van hoe snel de gletsjers zich terugtrekken, echt beangstigend, het gaat alsmaar sneller.

1. Gaston & Christiane:
    27 juli 2018