talkeetna

23 juli 2018 - Talkeetna, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag waren we vroeg opgestaan om onze reis te vervolgen naar Talkeetna.
Onderweg konden we genieten van het mooie uitzicht van Denali. We kwamen rond de middag aan in de talkeetna alaska lodge en mochten we al op de kamer joepie. We bezochten het dorpje Talkeetna.  In 1915 werd hier het hoofdkwartier gevestigd van de Alaska Railroad.
We maakten een wandeling naar de samenvloeiing van de 3 rivieren: Talkeetna,Susitna en Chulitna. Je valt best niet in het water want de stroming is hevig. Er waren enkele kajakkers die probeerden in de andere rivier stroomopwaarts te varen , maar dat lukte gewoon niet.
Je kunt hier ook flightseeing  tochtjes maken naar Denali met gletsjerlanding. Maar het was toch iets te bewolkt en het is nogal prijzig dus hebben we het maar niet gedaan. Ze starten niet onder de 4 personen dus ben je eigenlijk afhankelijk van andere personen als je met minder bent. Ook ziplinen  en raften behoren tot de mogelijkheden. Wij hielden het bij een leuke wandeling.
In bossen rond ons hotel zat een Moose maar behalve wat hoefafdrukken en platgedrukte planten konden we het niet zien.

1. Gaston & Christiane:
    25 juli 2018
    We genieten terug van jouw reisverslag!