Vancouver

11 juli 2018 - Vancouver, Canada

Onze taxi kwam ons om een beetje na 10 uur halen . We reden vlot naar de luchthaven en konden overal politiepatrouilles zien voor de Navotop. Na een beetje wachten konden we inchecken en we kregen direct een boarding pass voor de 2 vliegtuigen van onze bagage moesten we niets aantrekken bij onze overstap in Ijsland.  Het vliegtuig was echter te laat. Eerst moest iedereen er nog uit en ook alle koffers nog dus waren we al 20 minuten later. En toen mocht niemand meer vertrekken... vanwege de Navotop.We zaten dus allemaal te wachten in dat warme vliegtuig. We zijn uiteindelijk meer dan een uur te laat vertrokken. En uiteraard kregen we stress om ons volgend vliegtuig te halen.

De vlucht was heel bijzonder omdat we boven Groenland vlogen.Bij onze aankomst ging alles supertraag via een bus en dan moesten we heel de luchthaven door rennen met onze handbagage. We waren gelukkig nog op tijd. Toen we aankwamen waren onze koffers er ook wonder boven wonder. We waren hier om 18 uur lokale tijd maar er zit een tijdsverschil op van -9 uur . We hebben de trein genomen naar het centrum maar dan moesten we nog 500 meter te voet met al die valiezen. En het was bergop!

Ik viel zowat in slaap in het restaurant. We hebben hier een suite geboekt zodat Gerben in de living kan slapen en het is echt reuzegroot.

1. Kim:
    12 juli 2018
    Voor alle duidelijkheid: de vlucht boven Groenland was in tijdens de vlucht Reykjavik -> Vancouver.
  2. Gaston & Christiane:
    12 juli 2018
    We genieten mee van jullie reis.