Monte Brasil

9 juli 2021 - Terceira, Portugal

De zon is echt gevaarlijk. Regelmatig smeren met factor 50 is de boodschap. En vooral geen plekjes vergeten.
Er droogt ook helemaal niets in onze kamer dus hangen we het in de auto als we niet rijden.
De auto parkeerden we aan de voet van de berg, vlak bij de haven van Angra do Heroismo. We wandelden langs het speelplein,waar zelfs ligzetels staan tot het militaire fort waar een soldaat de toegang controleert voornamelijk van de auto ‘s.
De bewoners van Angra komen hier genieten. Er staan regelmatig banken langs de route.
Boven zijn er speelplaatsen een kinderboerderij, kanonnen en nog een standbeeld. Je kan er ook met de auto naar toe.
Er zijn nog extra routes naar de top.
In de namiddag moesten Gerben  en ik de 2e covid test doen. Op de luchthaven hadden ze me gezegd dat we het op de luchthaven van Graciosa moest doen. Maar toen belden ze me met de mededeling  dat ik de test had gemist.
Het was een drive thru en mijn sinusitis was weer ontstopt amaai. Ik moest er even van bekomen .
Om onze laatste dag te vieren, zijn we nog eend gaan eten in taverna roberto . We hadden dit woensdag al gereserveerd want die moet heel langzaam garen.
En een heerlijk wijntje erbij njam.

1. Christiane TITECA:
    11 juli 2021
    Was dat dan een oude eend misschien , welke zolang moest garen , AMAI !!!