Vulkanisch gebied

8 juli 2021 - Terceira, Portugal

Eerst bezochten we het vulcanologisch museum in Angra,
De laatste vulkaanuitbarsting dateert van 1761, maar je hebt hier wel nog wat vulkanische activiteit in Fumas do enscofre. Je kunt er de zwaveldampen opsnuiven die uit de fumarolen opstijgen.
Daarna  reden we tot Lagoa de Negro .  We waren nog wat te vroeg om de grot te bezoek.  In onze wandelgids stond dat de wandelroute mesterios negros  de moeilijkste wandelroute  van de gids was .Dus besloot ik maar tot het vijvertje te lopen, dat is het eerste punt en dan terug te keren. Kim heeft de wandeling volledig uitgestapt en het was op sommige stukken echt acrobatisch.
Om 14 u30 was de grot open en kochten we voor beide grotten een ticket.
We kregen allemaal een helm en met een masker op, is dat echt een leuk zicht.
De helm bleek een absolute must want anders kunnen ze iedereen met een bloedend hoofd afvoeren naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Op de doorgangen moet je op sommige plaatsen in ganzenpas oversteken.
Algar do calvao is echt spectaculair en volgens mij mag je dit echt niet overslaan, tenzij je niet goed ter been bent. Want er zijn gigantisch veel trappen. Dit is een vulkaan die zich volledig heeft leeg gespoten vlak voor het uitdoven.
Je bent buiten adem en nat van de druppels maar die brengen wel verkoeling.
Oh mijn arme beentjes. Ik heb mijn benen maar ingewreven met ontstekingsremmende zalf in de hoop dat ik morgen nog kan stappen.

1. Christiane TITECA:
    10 juli 2021
    Spectaculair zo’n tocht en boeiend , maar ook zeken vermoeiend ! Heel veel moed !
  2. Adinda Debrabandere:
    10 juli 2021