Terceira

5 juli 2021 - Terceira, Portugal

Vliegen in tijden van corona,dat is niet echt evident.
We moesten maximum 72 uur voor vertrek een covid test laten uitvoeren. Kim niet want hij had al een vaccinatie pasport vd eu,omdat hij al volledig gevaccineerd was.Daarna moesten we nog een formulier invullen zodat ze weten waar je verblijft . Maar daarvoor heb je de parochie nodig van het adres, alleen staat dat op geen enkele kaart.
In Zaventem waren er hele lange rijen omdat alle covid certificaten ook gecontroleerd moesten worden.
In Lissabon aten we op de luchthaven .Er hingen stickers op de tafel dat het gedesinfecteerd was, alleen weet ik niet als dat wel altijd het geval
Het vliegtuig naar Terceira was nog krapper qua beenruimte dus heeft Kim aan de hostes gevraagd  om op een plaats bij de nooduitgang te kunnen zitten en dat mocht gelukkig.
We landen in de gietende regen
Bij onze aankomst werden alle papieren terug gecontroleerd in verband met covid.
Na wat verwarring hebben ze me uitgelegd dat ik op het volgende eiland een nieuwe test moet doen omdat ik dan al 7 dagen op de azoren ben.
We kregen gelukkig alle koffers in de auto . Ons hotel is prachtig en heeft een wondermooi tuin.

1. Christiane TITECA:
    7 juli 2021
    Hierbij beter gestart dan verleden jaar ! Wij wensen jullie een fantastische periode ( de komende weken ) Salut !