Angra do Heroismo

6 juli 2021 - Terceira, Portugal

We vertrokken met de auto naar het stadje. Eigenlijk kan je dat te voet bereiken , maar daar hadden we geen zin in.
Na wat zoeken vonden we een parkeerplaats. Ze voorspelden de ganse dag regen, dus namen we allemaal onze regenjas mee. Alleen was er geen regen. Er was wel af en toe een wolk waar je dan kon doorlopen en daar werd je nat van. En voor de rest scheen de zon en was het behoorlijk warm. De combinatie van warm en vochtig gaf een tropisch  en vooral plakkerig gevoel.
Het is heel kleurrijk en alles is netjes geverfd, zonder meer een lust voor het oog.
We hebben eerst de kathedraal bezocht.
Na wat rond kuieren aten we onze lunch in verde massa.Ik koos voor een salade met scampi’s, sla spirelli druiven kiwi’s en sinaasappels. Om je vingers af te likken.
We hebben onze auto verplaatst naar memoria di san pedro en dan daalden we af langs de prachtige tuin van graaf van  terceira. De tuinman was de grasboorden aan het knippen met een heggenschaar.
Beneden hebben we dan een ijsje gegeten op het plein.
Nadien zijn we nog gaan zwemmen in de zee. Er is een soort betonnen platform gemaakt met trappen en ladders zodat je makkelijker in het water kan.

Een heerlijke dag.

1. Christiane TITECA:
    11 juli 2021
    Alvast een aangenaam begin : geniet ervan !!!!