Cap Fréhel, Fort la Latten en Dinan

18 juli 2020 - Fréhel, Frankrijk

We besloten om de Côte d’Armor te bezoeken. ‘ t Was wel heel ver rijden nl 2 uur enkel. We vertrokken dus lekker vroeg en ‘t  Was toen nog vrij fris zelfs wat mistig.  Er is af en toe een autobaan waar je 110 km per uur mag rijden, maar meestal is het 80 of zelf minder.
Net toen we de kust bereikten klaarde het op, perfect dus.
We genoten van de côte de Sables de pins en reden naar de parkeerplaats van Cap Fréhel, daar kan je niet langer dan 3 uur parkeren, tenzij je voor een ganse dag wenst te betalen maar dat is dan 30 euro.
Eigenlijk is dat te weinig voor de kustwandeling naar Fort la Latte en terug , als je het kasteel wil bezoeken. Je kunt ook bij Fort la Latte parkeren en volgens mij is dat beter.
De wandeling is echt wondermooi, je wandelt tussen de heide en brem en ziet de fantastisch mooie kustlijn. Goede schoenen zijn absoluut noodzakelijk. Er is flink wat passage die je telkens moet kruisen. Breed is het pad niet dus je een beetje wegdraaien is de enige mogelijkheid. Gelukkig staat er toch nogal wat wind wat zowel voor verkoeling zorgt als het een stukje veiliger maakt .  De tocht is vrij zwaar dus neem voldoende water mee.
Aangekomen aan het kasteel besloten we het te bezoeken. Hier moet je dus een mondmasker dragen en er is handgel. Je mag zogezegd niets aanraken maar een draaitrap beklimmen zonder de leuning vast te nemen zit er voor mij echt niet bij. Dan maar enkele keren mijn handen ontsmetten. Leuk uitzicht.
In de terugtocht spoedden Gerben Kim en Sylke zich naar de auto om een nieuw ticket te kopen. Ik volgde wat trager. Op het einde was ik zo moe dat ik bijna struikelde want juist op dat stuk ligt het vol stenen.
Er staan op de parking droge wc’s mondmasker op en handen ontsmetten.
Na de tocht zijn we doorgereden naar het volgend dorpje om te eten, hier weeral veilig iedereen moet binnen een mondmasker dragen enkel buiten is dat niet nodig op het terras. Lekker galette met ei en worst en kaas gegeten. Een galette is een boekweitpannekoek die zout is . De cider erbij was zonder meer hemels.
We reden dan naar Dinan maar waren al zo moe dat we besloten om daar ook nog een terrasje te doen. Na een leuke tocht met mondmasker door de straten, daar krijg je toch wel warm van ,hebben we een terras gevonden waar enkele tafeltjes op de parking stonden lekker ver van de ander tafels. Nog maar eens genoten van een cider. Santè!

1. Gaston:
    20 juli 2020