Bonifacio

12 juli 2017 - Bonifacio, Frankrijk

Ik was heel vroeg wakker en heb dan maar wat gelezen op het terras. Ik kon ook genieten van een fantastisch mooie zonsopgang. De rest was iets later wakker. We hebben buiten ontbeten, maar het was eigenlijk al te warm. De weg naar Bonifacio was eerst langs het schiereiland met de mooie strandjes. Daarna hadden we een rechte weg. Toen we er waren hebben we meteen een boottocht langs de grotten geboekt. Het was gewoonweg zalig. We werden wel wat nat maar dat was lekker fris. De kapitein kon de boot in die nauwe grotten maneuvreren, Hij had amper 5 cm over.Daarna hebben we in de haven geluncht. Na een stevige klim bereikten we de hoge stad, dit is heel mooi en ook wel toeristisch. Je kunt daar ook langs de klippen afdalen maar al die trappen zag ik niet zitten. We hebben gekozen voor een wandeling op de kliffen. Met een mooi uitzicht op zowel de bovenstad als de haven.

Foto’s