Juneau

17 juli 2018 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

◦    Ons schip kwam al heel vroeg aan in Juneau. Dit is de hoofdstad van Alaska. Dit is ook de enige hoofdstad die niet bereikbaar is met de auto. Je kunt hier enkel per boot of met het vliegtuig komen.
Na een lekker ontbijt in de Windjammer , dit is het restaurant waar je in buffetvorm kunt eten, vertrokken we naar onze excursie.
    ◦    We kozen deze keer voor Whale watching en Mendelhall Glacier Photo Safari. Een echte aanrader . Blijkbaar noemt het bedrijfje Gastineau Guiding .We kregen van onze gids Jamie heel veel uitleg over de Whales en ook veel tips over camera gebruik ook op smartphones . We kregen zelfs de te horen wanneer de staartvin te zien zou zijn. Onderweg zie je ook een heleboel Gletsjers. Een fabelachtig landschap met zeeleeuwen, arenden, en walvissen. Terug aan de kaai stapten over op de bus die ons naar de gletsjer bracht.
    ◦    Op de jaarplaatjes kan je zien tot waar de gletsjer kwam. Nu is daar een regenwoud! Je kunt de gletsjer zien aan de overkant van het meer en ook de afgebroken ijsblokken.
    ◦    Daarna wandelden we nog langs een pad en konden een Porky Pine in de boom zien zitten en de zalmen zien die net hun nestgrond bereikt hadden om hun eitjes te leggen. We waren net op tijd ,want ze waren er nog maar 3 dagen. De beer die er vanmorgen was ,volgens de Ranger hebben we niet gezien.
    ◦    Na het middageten op ons cruiseschip hebben we nog Juneau bezocht. Kim is dan nog naar de berg geweest met de kabelbaan. En Gerben en ik zijn gaan zwemmen.