Icy Strait Point

16 juli 2018 - Hoonah, Alaska, Verenigde Staten

Deze cruisehaven is nog vrij recent en bezorgt de inwoners heel wat werk en inkomen.   We hadden gekozen voor whales en bear watching tour. Eerst vertrokken we met een bus naar een moeras en een rivier met een uitzichtpunt voor beren. Gelukkig was er een wandelpad gemaakt. Er was vrij dicht een zwarte beer te zien.

Maar voor we een foto konden trekken was hij al in de bosjes verdwenen. Later konden we ook nog een beer spotten tussen het gras.

Daarna gingen we ook nog walvissen spotten met een boot. We zagen bultruggen, orka's en een zeehond.

Terug aan wal brachten we eerst Gerben naar de cruise en daarna hebben we nog het dorpje Hoonah bezocht. Ze waren daar een totempaal aan het maken! Je kunt eigenlijk te voet naar het dorp langs de kust.

Maar we waren nogal laat en hebben de bus genomen. Er is daar ook de langste zipline van de wereld. Brr niks voor mij.

De bewoners zijn nogal afgesloten. Er is 1 voedingswinkel en de melk kost daar 9 dollar. Soms hebben ze ook niks. Om naar Juneau te gaan moeten ze een ferry nemen en als ze naar Seatle willen waar er meer keuze is en het ook goedkoper is hebben ze 3 dagen nodig! In de zomer zijn er hier ook veel seioensarbeiders van elders uit de VS die hier als gids komen werken.

Tot nog toe hebben we vrij goed weer, eigenlijk vergelijkbaar met lenteweer. We hebben 's avonds ook nog een hele leuke show gezien op ons cruiseschip.