Ketchikan en de Misty Fjords

15 juli 2018 - Ketchikan, Alaska, Verenigde Staten

We moesten ons uurwerk een uur terugdraaien. We waren heel vroeg wakker en gingen om 6 u 30 ontbijten. Rond 7 uur gingen we van boord, dat viel heel goed mee. We mochten op een busje stappen die ons naar de vliegtuigjes bracht.

Daar kregen we onze piloot chuck toegewezen. We mochten instappen met 10 passagiers en na de veiligheidsinstructies stegen we op.

Het was een fantastische vlucht langs gletchers en watervallen. We hadden geluk want het was klaar weer en het regende niet .

Als je weet dat het hier per jaar maar 60 dagen niet regent dan weet je genoeg. Na een landing op een meer mochten we uitstappen en op de drijvers van het watervliegtuig staan . Er zitten daar peddels aan vast. Het vliegtuigje was van de jaren 50. Een beetje later stegen we terug op en vlogen we langs een waterval en ons cruiseschip.

in Ketchikan hebben we het totemmuseum bezocht en ook nog lekker gewinkeld. Op het eiland zij er dubbel zoveel beren als mensen. En de arend zaten op de daken van de huizen.