Palmer en Matanuska

24 juli 2018 - Palmer, Alaska, Verenigde Staten

We hadden beslist om een omweg te maken naar de Matanuska Glacier in plaats van rechtstreeks naar Seward te rijden omdat het toch slecht weer was in Seward.  Het had een klein beetje geregend in Talkeetna.
In Wasila kochten we wat eten en reden door naar Palmer. We aten daar de veel te zoete donuts, geen wonder dat Amerikanen last hebben van suikerziekte. Ze doen hier overal veel te veel suiker in.
In Palmer kan je de demonstratietuin bezoeken. Dit is de enige plaats in Alaska waar we landbouw gezien hebben. Ze kweken hier reuze groenten en rendieren .
We slaagden erin om verkeerd te rijden. Onze auto had nl geen gps. Na een beetje zoeken vonden we de juiste weg.
De gletsjer kan je zien vanaf de weg , je kunt hem ook bezoeken indien je 30$ per persoon betaald. Eerst moet je via een zeer stoffig weggetje en dan kom je op een parking. De rest is te voet te doen best met je hiking schoenen want het is nogal modderig. Je kan op de gletsjer lopen maar je moet wel voorzichtig zijn want je kan in een spleet vallen.
Als je verder wil lopen heb je een gids een helm en een soort haken voor je schoenen nodig.
Na de wandeling trokken we naar Anchorage waar we in een warenhuis eten en drinken kochten en dan verder naar Seward. De weg is verlaten dus vergeet niet te tanken in Anchorage.
We vonden eindelijk een restaurantje aan de Moose Pass en kwamen in Habor 360 hotel aan in Seward om 10 uur. Het was gelukkig nog steeds niet donker.

1. Gaston & Christiane:
    27 juli 2018