Wandeling door Poul-Fetan

13 juli 2020 - Quistinic, Frankrijk

Na een dagje rust aan het zwembad trekken we onze hikingboots aan voor een wandeling in de omgeving. We stijgen heel snel tussen de bomen . Het pad is moeilijk vindbaar en op sommige stukken overwoekerd. Voor mij een beetje te stijl. Gelukkig is het omhoog.
We kruisen een groepje van 4 en nee , afstand houden  lukt niet want dan breek je een been.
Na de pijlen gevolgd te hebben , komen we rechtstreeks in Poul Fetan . Dus zonder inkom te betalen . Daar draagt iedereen een mondmasker en ik heb er maar 2 bij. We zoeken de parking en komen langs de inkom ... en ze begrijpen helemaal niet hoe we binnengekomen zijn en dan nog zonder mondmasker.
Dit is een museumboerderij van de 1850 waar ze boter maken, wassen, spinnen in de toenmalige klederdracht.Bijzonder leuk met kinderen.
We lopen tot aan de rivier Blavet, waar we opsplitsen.
Kim en Sylke vervolgen de route en Gerben en ik steken de dam over om in een cafeetje te genieten van een cola en spuitwater.
Heerlijk buiten genieten van het water.
We keren langs de Blavet terug naar ons huisje om nog te genieten van een zalige avond aan het zwembad

1. Christiane TITECA:
    15 juli 2020
    Heerlijk en goed weer:magnifiek!
  2. Gaston:
    15 juli 2020
    Prachtig en een mooie uitstap.