Leuke wandeling langs de Blavet

16 juli 2020 - Quistinic, Frankrijk

We hebben een oplossing voor de te kleine deuren gevonden. We hebben er kussens aan gebonden met ductape. Klein nadeel: ze vallen er terug af. Nu loopt iedereen gebukt door de deur anders kleef je aan de ductape . En uiteraard kan dat niet aan de wc buiten of badkamerdeur want dan krijg je de deur niet meer dicht.
We splitsen vandaag op : Kim en Sylke wilden een wandeling tussen de bomen maken en dus klimmen en Gerben en ik wilden de route langs de Blavet bewandelen.
Kim heeft ons afgezet in Paul Augan, alleen had Gerben niet genoeg gegeten dus gingen we een hapje eten in het restaurant.
Binnen was het eerst nog rustig en gelukkig stonden de ramen open , we kozen voor een voorgerecht. De obers hebben momenteel geen mondmasker aan en toen we bijna klaar waren zat het restaurant vol en was ik helemaal zenuwachtig want veel plaats tussen de tafels was er niet (zou moeten 1 meter geweest zijn). Na de rekening betaald te hebben zijn we vertrokken.  Blijkbaar zullen nu toch mondmaskers verplicht worden vanaf volgende week.
Het pad is eigenlijk een fietspad en we kwamen fietsers tegen die een soort aanhang fiets meehadden met bagage. Een kajakker was ons snel aan het passeren. Tot aan het cafeetje gestapt en daar nog een verfrissing genomen. Na de dam terug overgestoken te hebben trokken we verder naar huis langs de gewonen straat.
Toen ik bijna aan het huisje was hoorde ik een plons en dacht nog:Allee gaan ze nu hier al zwemmen. Daarna een stevig gevloek en dan het brullen van een kind. Ik keerde op mijn stappen terug , om eventueel te helpen ,mocht het nodig zijn en ik zag aan de overkant een man in het water staan en een klein jongensfiets de oever opduwen. Op de oever stond een jongetje te brullen. Hij was blijkbaar met fiets en al in het water gereden. Ze waren met een grote familie en de andere kinderen vonden het blijkbaar bijzonder grappig. De moeder trok de t shirt uit en deed hem haar eigen trui aan.
Kim en Sylke hadden een uitzichtpunt en konden ons zien lopen.
Na zalig gezwommen te hebben  moesten we boodschappen doen. We reden achter een gigantische landbouwmachine en die nogal moeite had met tegenliggers. Op een bepaald moment waren er wegenwerken en toen reed hij tegen een verkeersbord en wip de gracht in. En zo nog eentje. Ook reed hij 2 paaltjes plat.
We hebben Bretoense pannenkoeken opgewarmd in de pan met daarin een ei ,kaas ,hesp en gestoofde paddestoelen. Samen met zoete cider heeeerlijk.

1. Christiane TITECA:
    17 juli 2020
    Amai ,zoveel belevenissen , dat wordt er zelfs nog spannend in al jullie rust ! Maar als het eten nog heerlijk blijft zal dat jullie alvast minder kunnen deren en slapen jullie allen nog als een roos . Geniet maar volop , dat kan niemand je nog ooit afnemen !!!Liefs van bij ons.